Self-Regulation

Self-Regulation

Students with learning disabilities and/or Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) often have difficulty managing their behaviour. They need to recognize, channel and manage their frustrations, excessive physical energy and impulsiveness that may result from their difficulty. Engineering the learning environment and teaching students strategies to deal with these issues is key to their success in school and in life.

Download the Self-Regulation Tip Sheet. (PDF)

Watch on YouTube now. (Video)

Watch on Vimeo now. (Video)

 

La maitrise de soi

Les élèves ayant des troubles d’apprentissage et/ou un trouble du déficit de l’attention avec hyperactivité (TDA/H) ont souvent des problèmes à contrôler leur comportement. Ils ont besoin d’identifier, de canaliser et de contrôler les frustrations, l’énergie physique excessive et les impulsions qui peuvent en résulter. L’organisation de l’environnement d’apprentissage et l’enseignement aux élèves de stratégies pour faire face à ces problèmes sont essentiels à leur réussite à l’école et dans la vie.

Télécharger le La maitrise de soi. (PDF)

Regardez sur YouTube maintenant. (Video)

Regardez sur Vimeo maintenant. (Video)