Reframing ADHD

Reframing ADHD

Students with ADHD often go through a day with too few positive experiences. This can lead to low self-esteem, lack of motivation and feelings of stress. A teacher’s perspective on ADHD can make a big difference in how they interact with students and consequently how the student feels about themselves. By understanding the basis for the difficulties experienced by students with ADHD, it helps teachers to be more compassionate and focus on identifying and providing appropriate supports. “Reframing” how we look at ADHD can lead to greater success for the student and teacher.

Download the Reframing ADHD Tip Sheet. (PDF)

Watch on YouTube now. (Video)

Watch on Vimeo now. (Video)

 

Recadrer sa perception du trouble du déficit de l’attention avec hyperactivité (TDA/H)

Les élèves souffrant du TDA/H vivent souvent trop peu d’expériences positives au cours d’une journée. Cela peut entrainer une baisse de l’estime de soi, un manque de motivation et des sentiments de stress. Le point de vue des enseignants sur le TDA/H peut faire une grande différence dans la façon dont ils interagissent avec les élèves et par conséquent dans la façon dont l’élève se perçoit. Le fait de comprendre les fondements des difficultés que vivent les élèves souffrant du TDA/H nous aide à être plus compatissants et à nous focaliser sur les soutiens appropriés à apporter. Le « recadrage » de notre vision du TDA/H peut mener à une plus grande réussite pour l’élève et l’enseignant.

Télécharger le Recadrer sa perception du trouble du déficit de l’attention avec hyperactivité (TDA/H). (PDF)

Regardez sur YouTube maintenant. (Video)

Regardez sur Vimeo maintenant. (Video)